HTML

Lapland Fishing

Egy augusztusi horgásztúra története ismét a sarkkör fölé, ezúttal a Finn tundra legészakibb tájaira.

Friss topikok

• Clogfly: Szevasztok! Jó rólatok végre hallani, remélem, lesznek még képek, videók, stb. Hatalmas élmény leh... (2012.08.31. 10:40) Út a tundrán át VI. fejezet.
  • Bp: Ugye?! Éreztem, hogy ismételni kell... (2012.08.29. 21:15) A felszerelésről
  • szabzero: Gratulálok, nagy élmény lehetett !! Persze nem sérült lábbal.. Mindenesetre levontam a tanulságoka... (2012.08.28. 17:19) Útra készen
  • szabzero: sok sikert ! ha minden jól alakul, életreszóló élmény lesz ! (2012.07.07. 23:40) Felszerelés listám

Címkék

Terveink

janess 2012.07.13. 11:28

2012. augusztus 3.-án 11 óra 40 perckor száll fel velünk a repülő Ferihegyről és 15 órakor landol Helsinkibe. Itt másfél órát várunk, majd továbbszállunk Kittila –ba. Itt 19 órakor száll le a gépünk. Ezt követően csak másnap tudunk majd továbbhaladni autóbusszal Kilpisjärviba, mely ide még 280 km-e van. A busz délelőtt 10 óra 40 perckor indul. A nyitva álló időben el kell jutnunk a városba, eltöltünk ott egy éjszakát (valószínű sátorban) majd másnap reggel megejtünk egy nagybevásárlást a K-Supermarketben. Itt feltöltjük készleteinket 3 hétre, mivel a tundrán nincsenek közértek. A bevásárlásnál Péter tapasztalataira hagyatkozunk. Ő az élelmezési szakértőnk. A busz elindul velünk és még aznap délután 16 óra 15 percre megérkezünk Kilpisjärviba. A busz a Hotel előtt áll meg, ahol leszállva meg is tudjuk váltani a recepción a 3 hétre szóló horgászengedélyt. Beszerzünk egy térképet, mely nélkülözhetetlen a navigációhoz. Belőjük az irányt, majd mivel eddig csak pihentünk, gyalog nekivágunk a sarkvidéki vadonnak. Északkeleti irányba haladva érintjük a Tsahkaljärvi tavat, majd Keleti irányba fordulva egészen a Termisjärvi tóig haladunk. A tó keleti végéből indul útjára a Rommaeno folyó ez mentén néhány megállóval még 20 km-t haladunk, majd a Raittijärvi tónál északra fordulunk és átmennénk a Poroeno folyóra, majd időnk zömét ezen a részen folyásnak felfelé haladva töltenénk el. A Porojärvi tavat elérve a Valtijoki folyón kb. 8-10 km-t haladnánk felfelé, majd innen térnénk vissza szakaszosan a kiindulópontra. Buszunk 25.-én 11 óra 05 perckor és 13 óra 40 perckor indul visszafele. Az egyiket mindenképpen el kell, hogy érjük. Ezek valamelyikével 15 óra 20 vagy 18 óra 10 percre érnénk vissza Kittila-ba a reptérre. Innen sajnos csak másnap délelőtt 11 óra 10 perckor indul a gépünk és egyszeri átszállással 18 óra 10 perckor érkezünk Budapestre.
A gyalog megtett útvonal tervezésénél fő szempont volt, hogy olyan vízfolyás mentén haladjunk, ami nagy valószínűséggel ad számunkra halat, mivel táplálkozásunk a halfogásra épül. A fent említett tavak, folyók mind híres halbő vízként ismertek. Ugyanakkor egy másik alternatív útvonalhoz képest, -ami ugyan rövidebb lett volna, de az előbb említett kritériumnak nem felelt meg- ez a beszerzett műholdképek és egyéb információk alapján kevesebb morénát tartalmaz. Viszont vizenyősebb. Hogy mi lett volna a jobb választás, majd utólag eldöntjük.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.